יום ראשון, 20 בפברואר 2011

יום עיון: כיצד לחסוך כסף רב באמצעות בקרת מפגעי חשמל סטטי

נושא ההגנה מחשמל סטטי צובר בתקופה האחרונה תאוצה לאחר שמספר גדל של חברות הבינו כי מניעת נזקים יכולה להביא לחסכון ניכר.

ביום עיון מיוחד בנושא הגנה מחשמל סטטי, בהנחיית המהנדס משה נצר, שיערך ביום ג' ה-11 למארס 2011 במלון קרלטון תל אביב יוכלו המשתתפים ללמוד כיצד הצליחה חברת אלקטל-לוסנט להביא להחזר השקעה של 95 דולר על כל דולר שהושקע.

בתעשיית האלקטרוניקה כבר הוכח, כי הגברת היקף היצור והקטנת היקף הפסילות בעקבות בקרת מפגעי חשמל סטטי יכולה להביא לעלייה של 1,000% בהחזר על ההשקעה ומאפשרת עמידה בתקנים ובדרישות לקוחות.

יום ההדרכה מיועד לנאמני ESD, מנהלי ייצור, מנהלי פיתוח, מנהלי אחזקה, מנהלי מחסנים, מחלקות אבטחת איכות ועובדים נוספים המתעניינים בתחום ההגנה מנזקי חשמל סטטי.


מידע לנרשמים
פרטים על סדר היום וטפסי הרשמה ליום העיון ניתן למצוא באתר של מוטינית טכנולוגיות. אתם מוזמנים גם לסמן בפייסבוק אם בכוונתכם להשתתף באירוע ובהזדמנות גם לעשות Like לדף הפייסבוק של קבוצת יעיל נוע, בו תוכלו להתעדכן על ההתפתחויות החדשות בחברה.

יום חמישי, 17 בפברואר 2011

בקרת מפגעי חשמל סטטי - החזר השקעה של פי 95

נושא ההגנה מחשמל סטטי צובר בתקופה האחרונה תאוצה לאחר שמספר גדל של חברות הבינו כי מניעת נזקים יכולה להביא לחיסכון ניכר בכסף. היום, כבר ברור כי תוכנית לבקרת מפגעי חשמל סטטי (ESD) היא אחת מאבני היסוד בבקרת איכות הייצור של רכיבים ומכלולים אלקטרוניים.

כאמור, הסיבה המרכזית לפיתוח תוכנית בקרת ESD הינה הרצון להביא לחיסכון כספי. כך למשל, הגברת היקף היצור והקטנת היקף הפסילות בעקבות בקרת מפגעי חשמל סטטי יכולה להביא להחזר על ההשקעה של אפילו 1,000% לשנה, כפי שעולה ממחקר שערכה חברת אלקטל-לוסנט. משמעות הדבר היא 95 שקל החזר על כל שקל שהושקע בתוכנית.

סיבה נוספת לפיתוח תוכנית בקרת ESD נגזרת מהדרישות הנובעות מיישום נהלי בקרת איכות, כגון נהלי ISO, ודרישה ליישום נהלי ESD מצד לקוחות החברה.

כדי להצליח בתוכנית כדאי לשים לב לפרטים הבאים:

 - מודעות ארגונית – יש צורך בקיום מודעות ארגונית ואישית לנזקים וישום בלתי מתפשר של תוכנית בקרת ESD. תוכנית יעילה תשפר את התפוקה, תגביר את אמינות המוצר ותתרום לשביעות הרצון מהמוצר והיצרן ותביא, כתוצאה מכך, לשיפור בהכנסות.

 - סיווג ESDS – כשבאים לפתח וליישם תוכנית בקרת ESD, חשוב ביותר לדעת מהי רגישות הרכיבים האלקטרוניים המיועדים להגנה. סיווג יסודי חייב לכלול הפעלת פרוטוקול בדיקה בהתאם לתהליכי הבדיקה הבינ"ל (HBM, MM, CDM), כך שרגישותם לפריקה אלקטרוסטטית תקבע בהתאם למיקום בתהליך הייצור.

 - הגדרת הנזק וכמותו – נזקים כלכליים כתוצאה מנזקים המיוחסים ל-ESD מתבטאים באובדן זמן, אובדן קשר, אובדן מידע, מכות חשמל ופגיעה בעובדים, הפרעה למערכות הממוחשבות, נזק לציוד וכשל בחומרה. מחקר שנערך בחברת AT&T השווה בין שני אתרי יצור, שרק באחד בוצעה תוכנית ESD. הממצאים מראים בבירור חיסכון של 50% בעליות ההחזר והתיקון באתר שבו בוצעה התוכנית בהשוואה לאתר השני.

 - הגדרת האזורים המסוכנים – מעבר הרכיבים באזורים שאינם מוגנים מגביר פי כמה את הסכנה לפגיעה. יש להקפיד ולמפות את האזורים בהם מטופלים רכיבים רגישים ולמגן אותם בהתאם.

 - מחויבות ליישום יעיל – יעילותה של תוכנית לבקרת ESD מושתת על יסודיות בתכנון ודקדקנות ביישום. נזקי ESD אינם פשוטים לזיהוי או תיקון ולכן כל הגורמים במפעל חייבים בהקפדה על משמעת בכל האזורים הרלבנטיים החל ממחסן קליטת חומרי הגלם, דרך השינוע, הייצור, אחסנת התוצרת וכלה בניפוק ללקוח.

בנוסף כדאי להקפיד על כמה נושאים נוספים כולל: הדרכת עובדים, מינוי אחראי ESD, פיקוח על קיום נהלים, ביצוע סיקור, הצטיידות בציוד אנטיסטטי ומכשור מקצועי לבקרת ESD, שימוש בחומרי ניקוי אנטיסטטיים, מערכות יוניזציה ועוד. 

יום חמישי, 3 בפברואר 2011

סוד כמי חושפת בישראל פתרונות מתקדמים למניעות נזקי לחות בתעשייה הביטחונית

ד"ר סטפן דיק, בכיר בחברת סוד כימי (Sud Chemie), יצרנית סופחי הלחות הגדולה בעולם, הגיע השבוע לישראל בכדי לחשוף בפני לקוחות מקומיים מובילים את הקונטיינר דרי פלוס (Container Dri Plus), פתרון מתקדם למניעת לחות המיועד לתעשייה הביטחונית, המשווק בישראל בלעדית על ידי מוטינית טכנולוגיות מקבוצת יעיל נוע.

ד"ר דיק, מנהל תחום הלוגיסטיקה והכימיקלים ב-Sud Chemie Performance Packaging ביקר בן היתר בגדות ביוכימיה, רפאל ואל אופ. במהלך הביקור הציג הבכיר את הגרסה האחרונה של קונטיינר דרי, המאפשרת תליה של שק גדול, המכיל 12 שקיות קונטיינר דרי קטנות. מדובר במוצר נוח יותר, מהיר יותר הדורש פחות שעות עבודה בהשוואה למשפחת הקונטיינר דרי הסטנדרטית, המספקת פתרונות למניעת נזקי לחות באחסנה ובשינוע.

בביקור הוצגו, בין היתר, אינדיקטורים (סמני לחות) ודסיקטורים (מערכות לאחסנה יבשה) המיועדים ליצירת סביבה מבוקרת לחות במערכות צבאיות, בהן משולבים מכלולים טכנולוגים מתקדמים. המוצרים של Sud Chemie חיוניים לשמירה על מוצרים אלו, בעיקר אלו המוטסים. כך למשל, הציג דיק דסיקטור נושם לתחום הצבאי, המאפשר לכוון את לחצי הפתיחה של הנשם לפי צרכי הלקוח. 

"ביקורו של ד"ר דיק בישראל מבטא את החשיבות שמייחסים בסוד כימי לשוק הישראלי", אמר נעם נהרי, המשנה למנכ"ל יעיל נוע. "הביקור ממחיש את מעמדה של יעיל נוע כגוף מקצועי ומוביל שמאחוריו עומד יצרן רציני ובעל יידע, המוכן לסייע בהעלאת הרמה המקצועית בשוק הישראלי".

מוטינית מייצגת בישראל מלבד, Sud Chemie, גם את החברות Brownell ו-AGM. המוצרים של שלוש החברות משלימים זה את זה ומאפשרים למוטינית להציג פתרון מושלם לנושא הטיפול בלחות והשוואת הלחצים במכלולים מוטסים. יצוין, כי יעיל פארמה מקבוצת יעיל נוע מייצגת את Sud Chemie בתחום הפרמצבטי ומציעה ללקוחותיה מגוון רחב של פתרונות לטיפות בהתגיישות כימיקלים ובשמירה על הטריות שלהם לאורך זמן.

קונטיינר דרי פלוס למניעת לחות

יום שלישי, 1 בפברואר 2011

מהי ארגונומיה וכיצד היא משפיעה על איכות החיים?

אחת מתופעות הלוואי הבולטות, הנובעות מאורח החיים המודרני המחייב ישיבה של שעות ארוכות מול מסך המחשב, היא פגיעה ברמת הבריאות ואיכות החיים.

הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים הבאות:

  • כאב או מתח בשרירי הצוואר והגב
  • כאבים או תחושת נוקשות בברכיים, במרפקים וכפות הידיים 
  • לחץ וכאב בעיניים, בעיקר לאחר קריאה או הקלדה ממושכת
  • כאב ראש ולחץ באזור הרקות
תופעות אלו נובעות, לא פעם, מאימוץ הרגלי עבודה וישיבה לא נכונים ומהתאמה לקויה של סביבת העבודה (גובה הכסא, מיקום המסך והמקלדת וכ"ו). באמצעות כמה פעולות פשוטות יחסית ניתן להקל בצורה משמעותית על הסבל הכרוך בעבודה ממושכת מול מחשב. למדע הנדסת האנוש העוסק בפתרון בעיות אלו קוראים ארגונומיה, שם הנגזר מצמד המילים היווניות ארגוס (עבודה) ונומוס (חוקים).

מוצרים ייעודיים

אחד הפתרונות לבעיה, בנוסף לשינוי הרגלי היציבה והתאמה ארגונומית של סביבת העבודה, הוא שימוש במוצרים יעודיים, כמו אלו של החברה האמריקאית Ergotron, יצרנית הזרועות והמעמדים למסכי LCD המובילה בעולם.


ייחודם של מוצרים אלו טמון במנגנון "השוואת המשקלים", המאפשר שינוי זווית וכיוון מסך ללא כל מאמץ, דבר המאפשר את שינוי זווית הצפייה ותנוחת הישיבה, שיפור זרימת הדם והרפיית השרירים. המוצרים מותאמים לצרכים המגוונים של עובדים במגזר הרפואי, התעשייתי, האלקטרוניקה, האקדמיה ותעשיית האירוח והבידור.

חיסכון כלכלי

חברות ומוסדות שבחרו במוצרי החברה גילו כי בנוסף לשיפור באיכות החיים של העובדים, נרשמה גם עלייה ברמת התפוקה, ירידה במספר ימי המחלה ועלייה בשביעות הרצון הכללית. בין החברות שבחרו בפתרונות החברה ניתן למוצא ענקיות בינלאומיות כדוגמת אינטל ופיליפס וחברות ישראליות מובילות כמו אורבוטק, אי.סי.איי טלקום ואחרות.